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C. Fernandes, “Tra cappelle, palazzi e teatri: i percorsi professionali dei cantanti al servizio di Giovanni V e di Maria Anna d’Asburgo”, in G. Raggi e L. S. Carneiro (eds.), Filippo Juvarra, Domenico Scarlatti e il ruolo delle donne nella promozione dell’opera in Portogallo. Roma, Editoriale Artemide, 2021, pp. 157-180.
H. Sá, "Women students in the Real Academia de Amadores de Música of Lisbon: The violin class in the transition from the late 19th to the early 20th century" in H. Marinho, M. R. Pestana, M. J. Artiaga, R. Penha (eds), Hidden archives, hidden practices: debates about music-making. Aveiro: UA Editora, 2020.
C. Fernandes, “Portuguese Young Musicians under Royal Patronage in Rome and their Relations with the National Church: some Pieces of the Puzzle”, in M. Berti, É. Corswaren, J. Morales (eds.), Music and the Identity Process: The National Churches of Rome and their Networks in the Early Modern Period, «Épitome musical», Turnhout, Brepols, 2019, pp. 389-394.
T. M. Hora, “Pioneering early music recordings in Portugal: the impact of producer Simões da Hora and engineer Hugo Ribeiro in the ‘golden days’ of Valentim de Carvalho", in N. Amendola, G. Sciommeri, A. Cosentino (eds.), Music, individuals and contexts: dialectical interaction, Roma: Univresitalia/Società Editrice di Musicologia, 2019, pp. 275-286.
F. M. Jalôto, “Antonio Tedeschi, ‘Sanctæ Patriarchalis Ecclesiæ Regius Cantor’: an Italian musician at the court of John V”, in P. Diez del Corral (ed.), Politics and the Arts in Lisbon and Rome. The Roman Dream of John V of Portugal, Oxford University Studies in the Enlightenment, Liverpool University Press, 2019, pp. 163-186.
artigos
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F. Esposito, "En dirección a la América del Sur: los pasos ibéricos de Sigismund Thalberg y la modernización de la actividad concertística del siglo XIX”, in J. M.López (ed), Músicas coloniales a debate. Procesos de intercambio euroamericanos, ICCMU - Música Hispana. Textos. Estudios, Número 22, Madrid, 2018, pp. 401-409.
C. Fernandes, “As últimas sonoridades do Absolutismo monárquico: a actividade musical na Patriarcal de Lisboa entre 1792 e 1834”, in dossier temático "Música e poder real em Portugal no século XVIII: repertórios, práticas interpretativas e transferências culturais", in Revista Portuguesa de Musicologia, vol. 5, nº 2, 2018, pp. 253-298.
D. Vinagre, “João Baptista André Avondano: Um percurso formativo invulgar sob patrocínio real”, in dossier temático "Música e poder real em Portugal no século XVIII: repertórios, práticas interpretativas e transferências culturais" (coord. Cristina Fernandes), in Revista Portuguesa de Musicologia, vol. 5, nº 2, 2018, pp. 203-227.
Teses
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A. Machado, A Irmandade de Santa Cecília em Portugal (1603-1834): Uma Abordagem Socioprofissional do Músico. Tese de Doutoramento em História, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa (em curso). Tese de Doutoramento em Ciências Musicais (Musicologia Histórica) - NOVA/FCSH - em curso
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